måndag 27 maj 2013

Symaskinen står

fortfarande på köksbordet sedan Jennie använde den. Jag skulle använda den efter henne men den står så fint och det har den gjort i måånga dagar nu utan att jag kommit till skott. Ser ni bagen på stolen till höger, den är full med tights mm som ska lagas, en del saker för hand och andra på maskin. Jag hade tänkt att göra det så fort som möjligt, helst innan jag ska jobba igen, så jag får det ur världen. Jag avskyr att ha saker hängandes över mig. Men visst, jag kan ju kasta allt, det är en enkel lösning på problemet hihi
Nä, naturligtvis gör jag ju inte det  ;-) Det som går att laga och är snyggt/ ser bra ut i övrigt lagar jag.



Men latat mig har jag inte gjort direkt, jag har hunnit massor på denna segamester. Jag har rensat, donat, fixat o grejat, möblerat om, promenixat o tränat, handarbetat, letat mönster, läst, varit barnvakt åt barnbarnen, varit på loppis, shoppat garn mm. Men då har jag inte sett så mkt film o serier som jag brukar och därför är nu digitalboxen knökfull. Så nu ska jag äta o titta på inspelade grejer resten av kvällen, blir nog lite handarbete också ;)

Jag ska ut till soprummet också men det gör jag imorgon, blev påmind nu då jag ser på kortet. För i hallen står nämligen mina insamlingskassar - två stycken, en grön och en röd kasse. Den gröna innehåller papper och plast och den röda metall och glas till insamlingen, sedan så står det en pappkasse med papp o kartong i också som ska ut dit. Där står också en påse med VHS-filmer med urusel kvalitet som ska kastas och en trasig mopp. Tänk att förr så kastade jag/ man allt möjligt i sopnedkastet.. 

Inga kommentarer: