fredag 17 maj 2013

Ommöblering

Ja en liten iaf. I måndags kväll så tömde vi och plockade isär den lilla 4x 4 expediten i björk som stod i x-tra rummet och bar ut den i soprummet. Vi märkte upp delarna så den skulle vara lätt att sätta ihop och så ritade jag en bild hur den såg ut ifall det finns någon som inte vet hur en expedit från IKEA ser ut. Den fick fötter sen, vilket glädjer mig då jag inte tycker om att slänga saker som är hela. Sedan så tömde vi och flyttade in den stora expediten 5x5 i svart/bok dit där den andra stått. Så fint o bra det blev. Det betyder rensning o röjning  :-) Har nu fullt upp, fixat lite m foton, papper, rensat lite bland garnet. Ja, håller på med alldeles för många grejer samtidigt, dessutom träna o gå mm Tiden springer iväg  ;-) Jag har ju inte bråttom egentligen men men.

Jag satte in foton på Jennie o Johan i den rosa dubbelramen som jag köpte för 1-2 år sen, den står nu i expediten i x-tra-rummet och det blev jättefint, det börjar bli fint i hela det rummet. Äntligen, jag har ju snart bott här i två år.
 Jag bytte ut fotot på Jennie o Johan i den vita ramen på sängbyrån för kortet som var där var för mörkt. Jag har flera ramar som ligger och väntar på  foton som ska sättas upp på väggen i x-tra-rummet, men det får bli vid senare tillfällen. Nu ska jag fortsätta sortera mina garner som tar upp halva golvytan i v-.rummet. Jag hade med mig en del restgarnsnystan som jag rensat ur igår till Hampus dagis. Men det finns säkert en hel del till.

Som tur är så är Maya så van vid garn att hon inte bryr sig så mycket längre, det är bara ibland hon får något riktigt ryck och vill leka och då är hon som en liten kattunge på nytt :) Jag kanske måste förtydliga mig, garnet ligger i plastpåsar, jag kan/ vill inte lämna nystan eller en stickning framme och sen gå därifrån i flera h, för det fungerar inte Hon är trots allt en katt ;)






Inga kommentarer: