onsdag 31 juli 2013

Tandisbesök

igår igen. Denna gång så gjorde hon klar fyllningen av ytan. Rotfyllningen gjorde hon förra gången. Efteråt då hon var klar så tittade hon på tanden längst bak uppe på den vänstra sidan som det gick en massa bitar ifrån efter att jag hade tandvärken i våras och det har smakat var där av och till sen dess. Hon tog en röntgenbild och det var tydligen en liten inflammation där och utav tanden fanns knappt inget kvar, bara en fyllning som stack upp haha. Den var rotfylld sedan 2001 kunde hon se på datorn och jag minns att den var svårbehandlad och att tandis sa då att vi får se hur länge den klarar sig. Tydligen var den inte rotfylld i alla kanaler heller, såg hon nu.

Så tanden drogs ut.. annars hade det blivit dyrt, plågsamt och en massa besök till och så sätta in skruv och allt vad hon nu sa för att ha ngn nytta av den så hon fick DRA ut den. Hon protesterade inte heller. Det fick fort, smidigt och bra. Tog bort tussen efter ca 1h, då hade det slutat blöda och har inte haft minsta lilla värk alls. Så skönt, behövde inte ta ngn Alvedon ens.

Blev halva priset igår, mkt trevligt.
Jag fick två nya tider i sep då ska jag få bettskena eftersom jag gnisslar tänder och det blir väldigt dyrt att fortsätta rotfylla tänder. Jag har rotfyllt iaf tre tänder pga tandgnisslan. Starka krafter det där.







                                                              Vänster sida, tanden längst bak är nu borta...


Halva priset, trevligt. 


Utsikt från folktandvården på 8:e våningen i Farsta


                                          Mitt tidsfördriv i väntrummet, den fick precis plats i min magväska.





Inga kommentarer: