onsdag 31 juli 2013

Jag var barnvakt åt bägge pojkarna

då Johan& Linnea var iväg en båttur till Riga i helgen som var. Hampus sov kvar efter flytten se igår och på em så kom Hugo över till mig också. Innan dess så var Hampus o jag ner till C och handlade lite mjölk, bröd, pålägg mm. Det blev varmkorv till lunch och så handlade han glass alldeles själv. Kvittot höll han i stenhårt sen.
Vi var också in en sväng på BR och där fick Hampus leksaksbilnycklar och även Hugo fick nycklar men för små barn. Jag köpte tatueringar (Ed Hardy) och en spindelmannen som klättrar på speglar o dörrar. Hampus tyckte nycklarna var jätteroliga. Nyckeldosan har tre knappar; en som låter som ett billarm, en klickar som när man avlarmar bilen och den sista knappen låter som när motorn startar. Jättekul, tycker jag med.. fast jag måste ju erkänna att det blev liiite jobbigt, hann höra de ljuden massssa ggr under helgen. Det gick bara bra att passa barnen men jobbigt att gå upp på morgonen är ju en nattmänniska av födsel och ohejdad vana. Jag föddes 23,04 :)






Nycklarna måste ju provas både i bilen och i farmors dörr, tyckte Hampus haha





När barnen sov middag på lördagen så var Per & Nancy förbi en sväng. Jag tittade på garn o mönster som Nancy precis köpt nere i C och en sticktidning med massa fina tröjmönster. Men det som jag gillade mest var mönstren på kaktusarna, vilket Nancy tyckte var så kul haha




Nyvakna är de bägge två men Hampus orkar inte riktigt resa sig ännu efter vilan



                                                    Jag har Hugosäkrat lådorna i köket!



Hugo tyckte om nycklarna jag köpte till honom



Bägge pojkar blev så glada när Jennie kom hem från jobbet på lördagen så de hann träffa sin faster ett tag innan hon var på språng igen.


Matdags och snabb är han Hampus, medan jag hämtade mobilen så hann han hämta Duplo haha


Inga kommentarer: