lördag 13 juli 2013

Ordning och reda. Bältmannen och Annika-hänge

Någon gång i maj så plockade Jennie fram symaskinen, och det var meningen att jag skulle använda den efter henne och det har jag gjort också några ggr men nu idag först så tog jag itu med alla tights som legat i flera år. Några kastades men väldigt många lagades, så nu finns ingen tightsbrist längre haha. Symaskinen stod länge på köksbordet.  Idag först så tog jag bort symaskinen. Det säger väl allt om hur ofta/sällan jag sitter där och äter. Jag har suttit på balkongen mkt nu på sommaren, den är så skön att sitta på eftersom den är i skugga.



Jag sorterade knappar i maj men var tvungen att plocka undan de för att jag skulle vara barnvakt. Jag beställde småpåsar som knapparna skulle läggas i och de kom den 28/5-13 Idag först så plockade jag fram knapparna och lade ner de i småpåsarna.



Sådär nu är det sorterat i mina fina plåtlådor som jag fått i julklapp av pappa (det var choklad i). Lådan till vänster innehåller tråd, den till höger knapparna och den längst ner sysaker.


"Bältmannen ser dig" var en kampanj som fanns i början på 70-talet för att få folk att använda bilbälte. Jag har för mig att det blev lag på att använda bilbälte 1973. Jag hittade min knapp med bältmannens som jag fick då i min knapplåda och så hittade jag ett hänge som jag fick av min moster Evy när jag var liten, det fanns en halskedja också men den finns inte kvar. Den som spar har haha






Inga kommentarer: