onsdag 31 juli 2013

Avloppsbesvär.. (måndag och idag)

Gjorde rent i avloppen, både i köket och i badrummet i måndags. Det var ett tvärstopp i köket som gjorde att jag började. Men jag fick inte riktigt ihop den, samma var det förra året. När husvärden kom då, dagen efter så hade det slutat läcka och höll ihop. HMM! Så nu kämpade och kämpade jag men det skulle behövas några mm till, mkt skumt och irriterande!! Så vad gjorde jag, jo felanmälde såklart, vad ska jag annars göra.. Tyvärr så var jag på språng till tandis igår när de hade tid att komma så jag bad de komma idag istället.

Så killarna som kom i morse konstaterade precis som jag att det fattas en bit och att den var rätt ihopsatt.  Men sedan hämtade de upp nytt och konstaterade att ingen har kapat en bit på den jag har utan jag har en diskbänk som ingen annan har *asg*  och en ovanligt hög och det tackar jag för alltså ngn som bott innan som satt in, iaf enligt killarna som var här. Jag tyckte att de gärna får byta ut skivor och allt om de vill, men sånt sysslade de inte med. Iaf så är det för långt emellan hålen på min så de ska se till att jag får ett rör som är tillräckligt långt men när det sker är en annan sak. Han tryckte ihop de och pratade om spänningar mm och sa att det borde hålla ett tag. 
Sedan så visade det sig att det fortfarande var stopp men att det satt längre ner så ena killen tjoffsade i både slasken och diskhon samtidigt och sedan så släppte det.



 Fick jättegod körsbärslikör utav Johan & Linnea i söndags. Så det blev kaffe o likör efter mitt avloppsrensande i måndags.





Inga kommentarer: