måndag 11 mars 2013

Haft Hampus

hela helgen o längre ändå, han var kvar tills Johan hämtade honom efter jobbet idag. Så idag har Hampus hunnit träffa Jennie  mera, annars så var det ju bara på fredag kväll och vid frukosten lö + sö morgon.
Mysigt har det varit men fullt upp också, märks att jag inte är 20 - 30 längre hihi Har inte samma ork o dessutom så är min sömn bättre dagtid än nattid, iaf känns det så. Nä, säkert är det så att jag helt enkelt inte är van att ha småbarn omkring mig i flera dagar och dessutom inte heller att vakna tidigt på morgonen flera dagar i rad, brukar ju oftast lägga mig då. Han är iaf jättego min lilla plupp.

Hampus tycker om filmen Bilar och den gick på tv´n för ett tag sedan och då spelade jag in den och den har ju gått varm i helgen. Han ville se Pippi men den har jag inte, jo säkert på VHS men har inte kopplat in videorna ens sen jag flyttade hit så han fick hålla tillgodo med Bilar men det gjorde han ju så gärna. Det är nästan så att jag kan replikerna *asg*


Har hunnit sticka en hel del på mina vristvärmare, har hunnit sticka flera par. Mönstret är syltasockor och kan ses här . Har också stickat klart syltasockorna till Nancy, bild kommer sedan både på vristvärmarna och på Nancys syltasockor.

I morse så var det 14 minus vid sextiden, brr!! Hampus har ju bra kläder men jag kände inte för att gå ut på fm, så vi höll oss inne. Jag hade tänkt gå ut efter mellis men tiden gick så fort så vi hann inte. Däremot så fick jag hjälp av Hampus o Johan till soprummet med en massa till återvinningen, städade ut insamlingen ifrån klädkammaren när Hampus sov middag idag, så nu får man plats därinne igen.





Hampus i lektagen tidigt på morgonen, efter frukosten.








Maya myser hos Jennie som varit här i helgen



Maya blev lite svartis när Hampus satt i mitt knä så hon kom o trängde sig in emellan mitt ben o datorn så nära Hampus som möjligt. O inte bara vid detta tillfälle. Hampus sov middag i famnen på mig i lördags medan jag låg o kollade på film och då kom Maya o la sig närapå på Hampus  hihi. Det har hänt förut också att hon lagt sig bredvid Hampus när han sovit i min famn men det var ganska längesedan nu.
Men när Hampus är i full fart så varnar hon genom att fräsa/ jama så fort han är i närheten men det är för att hon är rädd för alla dessa oförutsedda rörelser som barn gör.

ApelsinMer i ett praktiskt hårt fodral som man fick på köpet på hemköp + en cheeseburgare från McDonalds blev lördagslunchen för Hampus o det gick ju ner hihi. Har tyvärr inga krokar på vagnen att hänga matkassen på så jag satte den på fotstödet och band fast den i ratten, så Hampus fick inte styra  på hemvägen men han var nöjd ändå.





Hampus märkte att jag provade vristvärmaren när jag stickade så när jag stickade vristvärmare nummer två så ville han prova den på sitt ben. Han blev farmors lilla hjälpreda hihi 




Inga kommentarer: