torsdag 7 mars 2013

Gårdagen

Hade fullt upp igår. Släckte ner mobilen 4,44 på morgonen. Ca 2 h senare så kom Jennie hem, sen blev det inte mer sömn för min del, för vi hade mycket att prata om. 


       
Sedan så var jag till läkaren 10,45 svullnaden hade hunnit lagt sig lite men hon såg att jag skadat mig. Hon bände, tryckte på sidorna av knäskålen, ryckte knät uppåt och sen så klämde hon till och det då naturligtvis rakt på det onda stället i mitt knä under knäskålen, trodde jag skulle flyga upp i taket. Men det var det enda som gjorde ont också, men helt klart fullt tillräckligt :/  Jag har stukat knät sa hon och att det var bra att jag varit hemma från jobbet och inte belastat knät. Hon frågade om jag behövde smärtstillande och sjukskrivas men jag sa att Alvedonen räcker, gillar ju inte att ta tabletter i onödan och dessutom så fungerade Alvedonen, sa också att jag är ju långledig och det var bra sa hon för mitt knä behöver vila. Hon skriver ett läkarintyg som jag ska bifoga min arbetsskadeanmälan eftersom det var på arbetstid jag skadade mig se tidigare inlägg


Efter läkarbesöket så var jag in och köpte en ny extern hårddisk på Phonehouse för 499:- , betalade med presentkort på Farsta C som jag fått utav ma&pa. Tack!!! Min gamla är ju väldigt gammal (ca 8 år) och låter illa och är långsam, jag har tänkt köpa en ny i flera år och nu blev det av, var in där för ca 1-2 v sedan och då var de slut men de tog hem en till mig. Väldigt liten, smidig och USB-anslutning. Testade den senare på eftermiddagen mot kvällen, den var riktigt bra :) Se inlägg på HDD



Efter det så åkte Jennie o jag till Älvsjö, rättare sagt till skolan för att skriva slutprov 13,00. Äntligen så är min kurs i Lindrande vård slut, mycket intressant och bra kurs men den var jobbig också både pga att det var mycket uppgifter (nästan dubbelt så många mot för då Jennie läste den för några år sedan) och det att jag läste om döden i flera månader, vilket gav många funderingar. Jag har iaf kommit fram till hur jag vill ha det då/om det blir aktuellt för mig m palliativ vård, har börjat kladda lite på ett livstestamente



När vi väl kom hem igen så var det dags och fixa mat för då var vi superhungriga, blev en sen lunch, tidig middag.




Ali kom förbi efter jobbet vid halv sex, han fick då käk och han hade med sig specialgjorda wienersemlor till mig o Jennie ifrån COOP. Jättesöta och underbart goda med massor av mandelmassa o grädde... ÅHH, vad de var goda!! Strax därefter så drog de iväg till Örebro. Sådär länge har jag inte umgåtts med Jennie på länge, flera år. hhihi 


Resten av kvällen tillbringade jag med att ordna alla foton, HA,inte då, det blev bara en liten, liten, liten början för telefonen  ringde, sedan orkade jag inte mera, hade ju trots allt bara sovit 2 h. 
Det är alldeles för mycket foton och alldeles för oordnat för att jag skulle blivit klar även om jag fortsatt men men någon gång så. Tyvärr så är de utspridda på tre datorer, 1 extern HDD och 1 USB-pinne vilket inte gör det hela lättare.










Inga kommentarer: