tisdag 3 september 2013

lö o sön

Barnbarnen kom vid niotiden på morgonen. Jag hade inte sovit en blund på natten men jag vaknade ju inte förrän kvart över tre på fredagen så det var ju inte ett dugg konstigt. Dagen blev väääldigt lång men jag sov ca 1 h när de sov middag. Sedan så somnade jag som en stock i soffan ganska tidigt på kvällen. Vaknade när Jennie o Ali kom vid tiotiden och då låg Hampus bredvid mig, lyfte in honom i sängen och sen en stund senare så la jag mig på riktigt. Vaknade vid fyratiden och låg sedan o läste till de (Hugo) vaknade. Tyvärr så väckte lilla plutt brorsan så på söndagen så fick Hugo ligga inne i extra-rummet. Det fungerade lite bättre men han är ju väldigt morgonpigg..


När Hampus skulle äta lördagsgodis så satte jag Hampus i matstolen. Smart ur flera synvinklar, Hugo kom inte åt godiset och Hampus kunde inte kladda ner ;) När han var färdig sen så tvättades händerna direkt och inget kladd. Jag hade en stund innan torkat bort köttfärssås och ketchup från väggen mm så var lite less på kladd.



Hampus o Hugo tidig söndag morgon och tack vare fotot så hittade jag min fotfil :) Hampus är så duktig o snabb med att plocka upp så det hade nog dröjt innan jag hade tittat i leksakslådan.


På lördagen så vi var aldrig utanför dörren men på söndagen så var vi ner till Konsum en sväng på fm. Jag lämnade Alis dator som han glömt och så fick Hampus en glass. Johan hade med sig en ståplatta till min sittvagn i fredags. Mycket smart så den stod Hampus på, den lossnade några gånger men sen så flyttade jag den lite åt sidan och då satt den som den skulle. Lite bökigt o tungt att köra men men, någon gång ibland så är det helt ok.  Nere i C så var hissen stängd men vi åkte rullbandet ner till Konsum, jag vägrar åka rulltrappa med barnvagn även om jag bara skulle haft ett barn. Det kanske finns någon annan hiss, har bara åkt i den hissen o bara några gånger.



Efter C-trippen så var vi ute o lekte på gården en stund. Det var kallt men Hampus tyckte det var kul ändå.


Jag har sovit massor sedan de åkte hem. Jag konstaterar igen att jag sover iaf mkt bättre när jag är uppe på nätterna o sover på dagtid.. och apropå sova så ska jag lägga mig nu. :D







Inga kommentarer: