söndag 8 september 2013

Gotlandstrippen

Jag var till Gotland i aug med Johan, Linnea, Hampus o Hugo. Ewa, Linneas mamma åkte också dit men hon stannade kvar några dagar till när vi åkte hem. De som ägde stugbyn var jättetrevliga och det var en mysig stuga vi bodde i. Se länk  Jag kommer blogga om stugbyn och lägga in foton därifrån och själva Kappelshamn vid ett senare tillfälle. Det här kommer bli väldans långt ändå hihi


Frukostdags, vi köpte frukostbrickor, jag åt ägget, lite pålägg och drack kaffet, blev en dyr frukost.. Korkat egentligen men det gick ju åt då de andra var många så hade de nytta av mina frallor, juicen och yoghurten. Drog ut en tand två dgr innan resan så hade lite svårt att äta under hela resan då tanden som drogs var på den sidan jag brukar tugga på och fick in mat där hela tiden. Men med vispgrädde i kaffet så fick jag i mig energi ändå


Det är jobbigt att resa med småbarn, speciellt när inte vagnen är med upp men som tur var så somnade Hugo en stund så jag drog ihop två stolar. Men det är nog jobbigast för barnen


Hampus roades med leksaker, serietidning och godis. Jag köpte en sudokotidning men löste inte ens en.. jag hade lite svårt med koncentrationen, gissa varför haha



xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Vi var på Gotland under medeltidsveckan men jag var inte in till Visby alls under den tiden. Johan & Linnea var däremot in och jag var barnvakt.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Vi åt kräftor en kväll mums! Dessutom så drack jag Gotlandsdricka och det var gott en speciell smak har den och tydligen så blir den surare och surare för varje dag. Gotlandsdrickan är i saftflaskan på bilden







xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Vi gjorde lite utflykter bla en loppisresa, jag, Katarina, Ewa och Linnea. Trevlig dag med mycket bilåkande och många loppisar och lite fynd. Vi var på en medeltidsmarknad i Gammelgarn där jag köpte lite grejer till barnbarnen; ett fiskespö till Hampus och en skärbräda med olika grönsaker, bröd och två sorters knivar allt i trä, jättefina leksaker och det var till bägge pojkarna. Jag köpte honung och olika vinägers. Närproducerat :)


Roliga krukor eller ngt annat ;) Köpte de, tänkte ha blommor i de på balkongen



Bina var med på marknaden ;)

 Vi har det bra här bak i bilen..


 PÅ Gotland heter inte får får, de heter lamm. Hmm!! Så där får inte får får utan lamm får lamm haha



Middagen åt vi i Ljugarn på en restaurang som heter Bruna dörren



Jättefint ljusfat fyndade jag också på en loppis. 






10 kr styck för dessa rostfria uppläggningsfat, bra att ha tänkte jag så de köpte jag.




Jag köpte också några Micro Machines bilar och ett trollspel som jag tänkte ha hos mig. Bilarna kostade 1-5 kr och jag ångrade nu att jag inte köpte flera.. Johan hade sådana bilar när han var liten och han tyckte de var jätteroliga och det tyckte Hampus också. Tror att det finns några sådana bilar kvar nere i källaren.



 xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Naturligtvis så köpte jag en magnet som det stod Gotland på, den köpte jag på Konsum.


xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
  Hemåt



Hampus i lekhörnan på Gotlandsbåten på hemresan



xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx


Fårötrippen kommer jag blogga om i ett separat inlägg vid ett senare tillfälle och likaså om Stugbyn. Vi gjorde också en utflykt och tittade på raukar en dag vid Lergravsviken, tror det hette så, det kommer jag också blogga om senare.



Inga kommentarer: