torsdag 26 september 2013

E-böcker

Är det bästa som finns, så smidigt och enkelt att låna böcker. Som anställd i Stockholms stad så fick man prova på först av alla när tekniken kom så jag lånade böcker till datorn redan från dag 1. Då hade jag enbart stationär dator men det gick ju bra det med :) Sedan så skaffade jag den bärbara men har hela tiden varit på bibblan och lånat riktiga böcker i perioder.

Numera så lånar jag mest böcker i mobilen men några böcker har jag lånat på bibblan senaste året som jag velat läsa och som då inte fanns som e-bok. Jag tycker det är jättetråkigt att utbudet inte är så stort.

Jag ska skaffa mig en läsplatta för det drar otroligt mkt batteri att läsa i mobilen och så sägs det i alla fall att det är mkt behagligare för ögonen att läsa i en läsplatta. Kanske det inte är ngn skillnad för de som inte har ngt synfel men jag läser oftast när jag ska sova eller precis har vaknat och då läser jag utan linser/ glasögon.
Förut så låg jag på magen med mobilen / boken på kudden när jag läste med brillorna på mig men de har ju inte rätt styrka längre så det fungerar inget vidare (ger huvudvärk o ögonvärk) så därför ligger jag numera på sidan och läser utan brillorna på för att kunna se :)


länk till inlägget där bilden finns inlagd så ni kan se vad det står :) När ni är där så klicka på bilden och sedan en gång till så att förstoringsglaset kommer fram då blir bilden stor och läsbar.

Inga kommentarer: