tisdag 24 september 2013

Har ju glömt

vilket inte är ngt ovanligt numera. Snart glömmer jag väl vad jag heter ;)

I går så har jag varit rökfri i 1 år.
Det firade jag innan för ca 2 veckor sedan med att skaffa mig en ny mobil. Det blev en Samsung Galaxy S4 som jag tittade på och drömde om redan i våras och  innan den släpptes tom.
Den är helt underbar vilket jag visste den skulle vara, läste ju recensioner om den redan då. Jag har bara bidat min tid och väntat in att jag skulle bli skuldfri, vilket jag nu är. HURRA HURRA vad jag är glad :)

Johan har en sådan här mobil och en tjej på jobbet, fast hon har den nyare som heter Samsung Galaxy S4 Active och den kan man fota med i vatten men den har en sämre kamera och att ha en bra kamera är viktigare för mig. Fast jag var lite lockad hih
Det ser ut som en penna på bilden men det är kanten på mitt rosa fodral som jag köpt till mobilen. Se länk till Samsung S4 där man kan se en bättre bild på hur mobilen ser ut och läsa om dens funktioner


Mobilen köptes på Comviq.se och hämtades på Pressbyrån nere i C efter en kvart. Men eftersom jag skulle använda mitt gamla Comviqnummer så tog det ca en vecka innan jag kunde använda mobilen för numera så är det väldigt små simkort i mobilerna i alla fall i den här så mitt simkort passade inte så det som följde med skulle få ett nytt nummer, alltså mitt gamla Comviqnummer. Hoppas det blev begripligt.




Jag har haft väldig otur med 3 och sen så säger jag inget mer om det men jag tänker alltså inte ha kvar 3 som operatör ifall Comviq fungerar bra och det verkar det göra för alla de som har Comviq så det hoppas jag på också.
Än så länge så har mitt gamla Comviqnummer bara varit i bruk sedan den 18:e september men det fungerar utmärkt eller nu så blev det lite fel det har varit i bruk i alla år men som ett kontantkort och några få har ringt o messat till det numret och så har jag haft det med när jag åkt utomlands. Det är ett Comviq Millenium kontantkort som jag köpte när det kom 1999 och då fick Jennie överta mitt mobilnummer (det använder hon fortfarande). Det som var bra med det Millenniumkortet var att det var billigare att ringa med på kvällar och helger







Inga kommentarer: