måndag 22 april 2013

Läst





"Vingklippt: den sanna historien om stiftelsen paradiset" av Stefan Lundström/ Elisabeth Hermon

Boken var bra men gjorde mig förbannad. Att man kan skriva vad som helst och komma undan med det övergår mitt förstånd. Min recension i boktipset lyder såhär 

“Fy f..n, att det får gå till så. En mytoman, en som tror på mytomanen och då en kvällsblaska på det så förstördes deras liv. ..och inte ens en ursäkt, vare sig från Marklund eller Expressen!”

Rekommenderas starkt, speciellt om ni läst "Gömda", "Asyl", "Paradiset" mm av Lisa Marklund och så också Monica Antonssons bok "Mia, sanningen om Gömda" den boken läste jag i mars i år - se länk. 


2 kommentarer:

farstabo sa...

halloj, testing av kommentarer i min egen blogg

Anonym sa...

Hej,

jag hör av mig från Bonnier Pockets redaktion eftersom vi har lagt in citat från din blogg i inlagan till pocketupplagan av Josefine Sundströms Boel & Oscar. I vanliga fall brukar vi lyfta fram citat från tidningar och magasin men vi och Josefine var så överväldigade av det fina mottagandet hennes bok fått bland bloggare så vi valde att lyfta fram dessa citat istället. Vi bifogade förstås adress till din blogg så att de som blir nyfikna på att läsa mer kan gå in och kika. Om du vill så skickar jag gärna en bok så att du kan se hur det blev, skicka gärna din postadress! Jag ska också hälsa så mycket från Josefine som blev väldigt glad över att du skrev så fint om boken!

Allt gott,

Åsa

(asa.lindstrom@bonnierforlagen.se)