söndag 14 april 2013

3 lästa böcker

de senaste veckorna/ månaden och de är inte lästa i mobilen utan är riktiga böcker hihi

Den första boken är Anna Wahlgrens "Sanning eller konsekvens". Den var bra, men väl uttömmande och utlämnande, hon skrev den som SVAR på dotterns bok som jag läste tidigare i år.




Den andra boken är Anna Lytsy och Ulrika Olsons bok "Ulrikas sista strid". Den var bra men hemsk också, den handlar om hur den vuxna Ulrika hanterar den incest hon blev utsatt för redan från 4 års ålder.
 Ulrikas sista strid är uppföljaren till boken "Den tusende gången" som jag läste januari 2004, den var en hemsk och fruktansvärd bok att läsa och tänk då vilken mardröm att vara med om detta HUA!!! jag finner inga ord. Jag hade den boken i starkt minne men läste ändå om den innan jag påbörjade denna..




Den tredje boken har jag läst nu de senaste dagarna och det är Roslund & Hellströms fjärde bok "Flickan under gatan". Den var väldigt bra, precis som de tre tidigare böcker de skrivit ihop.



Inga kommentarer: