fredag 8 februari 2013

Lite Umeåbilder

som Jennie har skickat m viber till mig. Hon är uppe i Umeå och pluggar, hon kom in på psykologiprogrammet där. Egentligen vill hon inte plugga där men hon har tackat nej till Östersund, så hon ville inte tacka nej till fler platser. När hon var med Anna på Karibienkryssningen i Januari så ringde de från Umeå och sökte Jennie för att tala om att hon,kommit in som reserv. Hmm, sa jag. Hon har ju redan kommit in hos er och då visade det sig att hon kommit in på två intagningssätt på samma Universitet. Hur stor är inte oddset för det... Hon jag pratade med tyckte det var helt otroligt. O det tycker jag med o genast skickade jag sms till Jennie att hon fått en till plats så hon måste klona sig. Hihi                                   

 Jag är så glad och stolt över att hon kom in på den linje eller program menar jag, det heter ju så nu, som hon ville.  :-)
Jennie min blivande psykolog,om hon nu inte väljer att bli barnpsykolog förstås men det kanske funkar ändå ... Hihi, de säger ju att man går bakåt i åldern när man blir gammal , att man blir barn på nytt
Nu bor hon i ett korridorboende, med eget rum o resten är gemensamma utrymmen. Hon möblerade om för bättre trivsel. Precis när hon kom upp så bodde hon på ett vandrarhem.


En liten promenad genom Umeå

Snöfort
Snöskulptur

Umeå

Biblioteket
rummet innan ommöbleringen
Umeå
busstationen
vandrarhemmet
rummet innan ommöbleringen
korridoren

gemensamt v-rum

köket

gemensamt utrymme

Efter ommöbleringen

Baracken

Efter ommöbleringen

Efter ommöbleringen

Inga kommentarer: