tisdag 19 februari 2013

Äntligen

så tog jag mig i kragen, fäste trådar o blötte min senaste sjal jag stickat, blev väl klar i dec. Alfinchen heter den.
Men så visade det sig att mina pusselbitar som jag skulle spänna ut den på inte gav en tillräckligt stor yta, vilket jag egentligen visste, men glömt bort. Hade ju planerat in att åka till Biltema i början på dec men var sjuk då och sen har det glömts bort :/ Spänna ut säger man inte längre utan numera heter det blocka. Nu hänger den på två spikar i väggen i x-rummet.
Fin är den iaf, hoppas den inte färgar av sig bara. Garnet hette Fame trend och ses här
Tyvärr så är det blått i många av  nystanen, vilket jag inte är så förtjust i, annars så skulle jag kunna tänka mig att göra många olika sjalar i just Fame trend men det är väl iaf en eller två till som jag kan tänka mig, kanske tom tre hihi. Men som i alla andra garner så kommer det ut nya färger då o då. Ska hålla ögonen öppna. Har ju en hel hög med sjalmönster som jag vill sticka



Inga kommentarer: