lördag 23 februari 2013

Idag firade

vi Jennie som fyllde 26 år igår. Jennie kom med nattåget från Umeå tidigt på morgonen och då åkte vi till Vivo i Hökarängen och handlade till smörgåstårtan. Hem, fixade med allt, bakade, gjorde smörgåstårtorna. och sedan så drog vi till C en sväng, handlade lite bla en ny dramaten till mig, bild kommer sedan.
Vi hämtade även upp den goda tårtan som syns på bild, det var Ali som köpt den. Mousetårta, mycket god. Måste fråga Jennie/ Ali igen vad det var för smaker i. Johan & Christine kunde inte komma då de var magsjuka, tyvärr, hade ju sett fram emot att träffa de då det var längesedan jag såg de o de små gogubbarna Hampus o Hugo. De var ju inte med när Saga firades heller :(

Det röda på handskarna är inte blod!! Det blev rött på fingrarna när jag skalade räkor.. skumt, de färgade av sig. Någon som vet varför?
Däremot så hade jag ett djupt hack i höger långfinger sedan dagen innan ifrån min slicer dicer, eller vad den nu heter, både bra och VASS, därav att jag handskar på mig. Som tur var så hade jag kvar handskar i fickan på jobbvästen.



Inga kommentarer: