lördag 5 juli 2014

Paket från apotea

Hämtade jag ut i torsdags. Dags för nya florisar o fast det finns fyra apotek och en apoteksshop nere i C så har ingen av de florisar m lakritssmak  Mkt dåligt! !

Så jag gör beställning hos apotea lite då o då. De har det mesta och till bra priser.

För många år sedan så använde jag tandborste m utbytbar borst och eftersom jag alltid tänkt på miljön speciellt när det gäller återvinning för det är ngt som alla kan göra och därmed borde också och användningen av plast måste minskas för det är stor påverkan på miljön men iaf så slutade de m terradentborstarna och så blev de proxidentborstar som jag tyckte var klumpiga. Men nu så beställde jag tandborstar o nya borst till mig, Jennie o Ali. Deras tandborstar är inte m på bild.
Använder ju Oral B ektandborste sen 20 år eller mer, är inne på min andra.. men ibland är det bara så mkt snabbare att ta till en vanlig tandborste. 

På bilden syns en fotfil. Jag har en sådan redan som jag byter ut fildelen på som jag haft i säkert 10 år kanske mer. Jennie ville ha sådan så ena förpackningen med fildel och filen är Jennies. Mkt bra för miljön genom att minska plastberget..
En annan sak jag gör för att minska plastberget är att jag köpte en diskborste m utbytbara borst nere på Ica men det var bara för några månader sen och hade jag vetat om att det fanns hade jag gjort det för längesedan. Det REKOMMENDERAR jag alla att göra!

Är iaf väldigt glad över att Jennie delar mitt "intresse" för miljön.
Numera är det populärt att äta ekologiskt men många gör inte något mera än så. Det är bara en liten del av ett miljötänk tycker jag.
Vissa varor köper jag ekologiskt. tyvärr är det oftast så mycket dyrare än de vanliga varorna.

Däremot så undviker jag Smakförstärkare

E 620 - E 640, E 650 och citronsyra då jag inte mår bra av det.


Apropå smakförstärkare finns det i Knorrs köttsoppa men inte Bongs därav den fylligare smaken i Knorrs och jag köpte naturligtvis Bongs. Hihi

Inga kommentarer: