lördag 5 juli 2014

Njursten

Är inte skönt vill jag lova.  Tredje gången nu sen aug/ sep 2011.

Vaknade 4 igår natt efter bara ngn h sömn o kände mig olustig.  Drack, la mig ner kunde inte somna om så la mig o läste sedan så blev jag illamående o kräktes fick kramper i magen o hemsk värk bak i ryggen åt njurarna till. Då var klockan ca halv sex. Har ju varit med om det förut så förstod vad det var. Hade sådan värk så det gick ej att sitta eller ligga utan vankade av o an la mig när det lugnade sig lite varje gång så hoppades jag att det ska vara över för att strax därefter vara igång m full styrka igen.. hörde själv hur jag kved av smärtan och undrade om det hörs till grannen. Haha, hur man är präglad som..Tog fram diklofenak och tog mig stolpiller det hjälpte en liten stund då jag lyckades slumra till men vaknade av den fruktansvärda värken tittade på asken, konstaterade att de gått ut 7/ 2013.. 1 år sedan därför de inte hjälpte. Upp o gick runt och  övervägde hur jag skulle ta mig till akuten om jag skulle ringa ambulans eller pappa. Äh, det får bli taxi. Men upptäckte då att klockan redan var halv åtta så då var det bara en halvtimme kvar till VC öppnade men från kvart i till åtta kändes som timmar

Ringde VC exakt kl 8, pratade in meddelande då jag valt att få läkartid på telefon eller ngt sådant fattade inte riktigt men de skulle ringa 8.45 och det gjorde de fick tid 9.15. Tog bilen ner. Kom på mig med att profylaxandas när jag satt i väntrummet, bra sätt att minska smärtan. Haha. Men jag var ensam i väntrummet så det var bara att andas på.

Träffade en läkare som var både bra o trevlig, undersökte mig o skrev ut dubbel styrka mot för vad jag fick förra gången. In till apoteket och det är ett "riktigt" apotek (ej privat) som öppnades för ca 1 mån sedan.  Blev så besviken då de inte hade medicinen där men på apotek <3 fanns den iaf så 10.16 så var jag hemma och hade tagit stolpiller i rätt styrka. Sjukskrev mig för naturligtvis så skulle jag jobba i helgen, kommer så väl ihåg hur trött och matt jag var förra gången


Efter en h så var jag relativt smärtfri.. känt av till o från o är lite öm bak i ryggen. Så förhoppningsvis så är stenen redan ute men det kan tydligen ta ett par veckor..

Inga kommentarer: