lördag 5 juli 2014

Dagis

Är ju inte så ofta jag behöver vara på numera men i torsdags så hämtade jag barnbarnen på dagis.  Det regnade men naturligtvis så var de ute ändå. Sommarregn så det var ju inte kallt som tur är.
Innan jag gick till dagis så satt jag o fikade ute o det var inte alls skönt det blåste som sjutton

Hampus blev så glad när jag kom. Det var så längesen. Jag satte mig ner på huk och kramade om honom o prata lite.
Då var det ett barn där som tyckte jag skulle komma hem till honom sen men Hampus förklarade att farmor ska hem till sig sen när mamma kommer från jobbet o sen ska farmor jobba på natten så farmor ska inte hem till dig hon ska bara hem till mig o Hugo. 
Då kom Hugo åkandes på en trehjuling av ngt slag och han såg då förvånad men glad ut när han såg mig.. o vad han pratade mycket o snabbt, förstod tyvärr inte allt men det var bla mamma, pappa o bil som var de orden som upprepades. Fick en sandig kram av Hugo. Som tur var så hade jag näsdukar i fickan så både hans o mitt sandiga ansiktet blev lite mindre sandigt.
Mina små gopluttar.

Linnea hade förberett middagen så det var bara att värma, så skönt. Tiden gick fort men det var inte så många h, hade tänkt hämta barnen lite tidigare än vad det blev pga magen som krånglade men som tur var så hade jag mina Dimor med mig.

Inga kommentarer: