måndag 31 mars 2014

Lite tidigt kanske..

Men har inrett balkongen
Jennie var med mig på IKEA o Rusta i fredags. Köpte 2 stolar och ett bord till balkongen på IKEA och en balkongmatta  på Rusta. Är jättenöjd!
Det blir den fjärde sommaren här i Farsta så nu tyckte jag att det är på tiden att göra fint på balkongen.
På lördagen så kom Hampus o Hugo hit, de var väldigt snälla o goa, det gick bra att städa och göra iordning på balkongen fast de var här. De hjälpte till med att torka lite också.
Vi blev inte riktigt klar med mattan, det måste skäras till en bit som ska ligga efter kanten mot väggen och så tänkte jag köpa dubbelhäftande tejp så den ligger kvar.

Barnen var väldigt snabba med att smita ut utan ytterkläder sedan när Jennie skulle fota men det var 12 plus och riktigt skönt ute.

På Rusta så köpte jag lite nya tulpaner, rosa och lila för att det skulle bli så mycket finare än bara gulvita och vita som jag haft förut. 5 kr styck och de är inte äkta ifall någon skulle tro det.



De hängande pelargonerna (2 st) köptes på lördag fm på Blomsterlandet (tror det heter så) i Port 37 då Jennie o jag var iväg en sväng innan fröna skulle komma. 
Var också in på Jula där jag köpte en brödrost och mattkniv. 99 kr som hittat för brödrosten och 5 kr för mattkniven såg Jennie sen på kvittot, den skulle kostat 15 så det var tydligen nedsänkt pris :)


De nya hängpelargonerna är inte heller äkta, men visst är de fina. Samma är det med hortensiorna och de vanliga pelargonerna.

Har ingen sol på min balkong, vilket jag tycker är underbart skönt, men därav inga levande blommor fast de kanske skulle trivas bra.. I Hagsätra gick det inte att vistas på balkongen utan att få värmeslag.




På söndagen så hämtades Hugo och Hampus o jag gick och badade. Kul!





Inga kommentarer: