torsdag 5 december 2013

Sluta prokrastinera

Handlar boken jag precis läst ut. Den heter "Kom till skott! Hur du slutar prokrastinera " skriven av Görel Kristina Näslund. En bra, lätt- och snabläst bok på 117 sidor.
Rekommenderas, den ger många enkla och bra tips hur man lär sig att sluta skjuta upp saker man borde göra, vilket är det prokrastinera betyder.
Jag kan skjuta upp en massa saker men vissa saker tar jag itu med på en gång och har alltid gjort. Men en del saker jag brukar skjuta upp har jag de senaste 5 åren börjat ta tag i på en gång eller använder mig av knep o tips man får i boken. Långt innan jag läste den alltsåeftersom jag började läsa denna igår.
Vilket innebär att jag insåg mina problempunkter o brister. Men har en del kvar att ta itu med.
Jag skriver tex listor över vad jag ska göra, sedan stryker jag över det jag gjort.
Läs boken. Jag är säker på att det inte finns ngn som inte prokastrinerar. 


Inga kommentarer: