tisdag 3 december 2013

Shopping igår

Hmm. Kuverten har fått fötter. Skulle ha ett stort kuvert igår, letade men hittade varken stora eller små kuvert. Inga frimärken heller. Är helt säker på att jag köpt och ej använt. Jennie sa att hon också letat för ett tag sedan och det har jag ett svagt minne av..sa då att det fanns men hon hittade inte heller. Skumt!! Hade som tur var frimärken i plånboken.

Eftersom det blåste så mkt i söndags så begav jag mig inte ut för att köpa nya stakljus..
Var till Rusta, handlade en del bla det som är på bild. Ny hissgardin till köket, vepor, kuvert och tvål. Men stakljusen fanns inte.. Den smala vepan ska jag ha till julen på mitt nästa v-rumsbord. Haha, knäppt jag vet, men vet redan vilket bord jag vill ha.

Vidare till ÖB i Handen. Det enda intressanta där var 3-pack Fisherman Friends för 20 kr, billigt men inte värt att köa för.

Då blev det Jula i port 73 (inte37 som jag brukar säga) Där fanns heller inga stakljus men de tar hem och de har reserverat till mig :) Tjoho!!

Passade på att besöka Skopunkten då det också ligger i Port 73, och så slapp jag åka till Kungens kurva som jag tänkt på ons för jag hittade måånga jag tyckte om. Men har svårt med skor, de måste kännas sköna på en gång annars funkar det inte för mig. Skoskavens tid är förbi ;) Därför så ser ni inte fel, två av kängorna är likadana. Har gjort så förr måånga ggr.

Efter shoppandet åkte jag hem till ma&pa. Fikade kaffe o macka. Drack kaffet utan grädde. Nja. Svårt att få ner så det hann bli iskallt. Har inte använt mig av mjölk sedan på Gotlandsbåten i aug då jag fick springa på muggen många ggr, trodde inte jag skulle hinna ner till bilen ens då det var dags att åka av..
Pillade lite på mammas dator och åt middag där. Rotmos o köttkorv. Väldigt gott var det och så delikatessmackor till.

Inga kommentarer: