lördag 21 december 2013

Agneta Fältskog



Jag har suttit och tittat, lyssnat och njutit till dokumentären på svt1 ikväll. Den handlade om Agneta Fältskog som var en av sångerskorna i ABBA. Jag var ett stort fan av ABBA när jag var liten, har tre eller är det fyra LP-skivor med ABBA. Jag hade ngn kassett med ABBA också och kassett med Agneta Fältskog - men de "lever" inte längre!!
Och JA, jag har mina LP-skivor och singlar kvar!
Den jag gillade mest och gjorde även innan hon var med i ABBA var Agneta Fältskog, kommer ihåg när de spelade låtar av henne på radion när jag var liten och hur jag rös till av välbehag när jag hörde henne sjunga.

Missade ni dokumentären så klicka på länken, titta, lyssna o njut!


Dokumentären går i repris den 23/12 och den 25/12 också.


Jag tycker fortfarande att hon har en underbar sångröst. Blev så lycklig när jag googlade på Agneta Fältskog och Gary Barlow (han var medlem i Take That en grupp som jag gillade stort för ca 20 år sen. Har CD-skivor m de) under dokumentären och insåg att Agneta Fältskog och han faktisk uppträdde tillsammans nu i nov 2013. Önskade att jag hade vetat, hade gärna velat vara där. Det var Agneta Fältskogs första uppträdande på ca 25! år.









Här är en youtube-film på deras uppträdande tillsammans. Lyssna och njut!!
Den har gått varm i min dator säkert tio ggr nu sedan dokumentären om Agneta Fältskog slutade för ca en halvtimme sedan *ler*






Inga kommentarer: