fredag 30 augusti 2013

Rustabesök o optikern igår

Var iväg med Jennie till Länna igår. Var på Media Markt där jag tittade lite på datorer, måste köpa mig en ny bärbar, denna mår inte så bra, den är så långsam o seg, blir kokhet och stänger av sig.. men så är den sen 2006 och har gått hårt haha Fanns ett väldigt stort utbud, ska läsa på lite och även titta på Elgiganten och andra ställen också såklart. Blir väl nästa månad eller så. Sen så småningom så ska Per få hjälpa mig att bygga ihop en stationär för den vill inte alls knappt. Satt ju och pluggade på den i våras när jag läste "Lindrande vård" och den tänkte mer än vad jag skrev.. allt tog väldigt lång tid och den är sen midsommar 2003 så det är väl inte så konstigt heller..

Sedan så var vi in på Rusta, alltid kul att gå runt där. Köpte mig en ny vardagsrumsmatta, den är inte världens finaste men eftersom jag tycker att flera tusen kr för en matta är fruktansvärt mycket pengar så blev det den här. Den kostade bara 399 kr helt klart värt det.
Den gamla var en vinröd långhårig ryamatta och den vart sig aldrig lik sedan den fick läsk på sig förra sommaren.. men det var inte bara det det var katthår i den och hur jag än dammsög den så var det ändå katthår på den och nu när jag inte har några katter kvar så är det inte så fräscht ;)





Sedan så var vi in på ICA nere i C, köpte mig nya microtrasor som är till enbart för köket


Sedan så var det dags för att prova ut mina nya linser hos optikern. Det fungerade inte så bra, såg mkt illa, så  jag fick behålla samma styrka på vänster som jag har nu och så får jag en lägre styrka på höger öga. Så nu ser jag på nära håll med höger och på långt med vänster. Mkt fascinerande, men det funkar faktiskt. Se tidigare inlägg där jag skriver om monovision som det här sättet att reglera synen kallas. Optikern sa att jag måste göra en ny synundersökning när jag ska skaffa glasögon för säkerhets skull eftersom det här inte fungerade som det var tänkt för mig.




Inga kommentarer: