torsdag 6 december 2012

Ny mössa

färdig. Kul att sticka mössor. Jag har aldrig varit en mössperson. Men på senare år har jag blivit ganska så frusen av mig så nu händer det lite då o då att jag har mössa på mig.
Jag kommer ihåg när jag var liten och var på väg till skolan, mamma insisterade på att jag skulle ha mössa och jag gav ju med mig men så fort jag kom bortanför garaget vid andra gården så åkte mössan av för då visste jag att mamma inte kunde se mig från köksfönstret längre hihi.
Jag har ett fint mönster sparat i datorn och igår kväll när jag precis gjort färdig resåren och skulle kolla upp mönstret så blev det strömavbrott. Så då hämtade jag en hjälpsticka från extra-rummet och gjorde en fläta på fri hand. Och den blev ju riktigt bra.. om jag nu får säga det själv ;)

Inte ofta jag ser mig själv i profil ;) iaf inte på bild..


Inga kommentarer: