lördag 14 mars 2015

Förkyld o ljudbok

Natten mot fredagen så kände jag mig inte alls bra, frös o nös. Och en skum  konstig känsla i halsen. Så när jag kom hem på morgonen så bestämde jag mig för att jag ska hålla mig hemma från x-tra jobb 1.



Vilket var rätt beslut. Har legat o slappat, har knappt orkat titta på tv. Har inte haft feber som tur är men är hängig, snuvig och matt.




Däremot så har jag lite mer än ett dygn lyssnat på en ljudbok i min nya mp3- spelare. Jag är så nöjd med det köpet. Laddade ner boken jag ville lyssna på och upptäckte att alla kapitel (20 st) låg huller om buller vilket inte var så kul för då är man tvungen att hålla reda på var man är. Stor nackdel.
CD- boken jag reserverade på bibblan kom igår men har inte orkat gå och hämta den. Hoppas det fungerar som det ska annars så är enda alternativet Storytel eller Mofibo och de kostar ju som bekant pengar 169  resp 99 kr / månad. Att reservera på bibblan kostar 10 kr/ bok. Men att låna kostar ingenting.



Boken jag lyssnade på heter "Vassa föremål" skriven utav Gillian Flynn och var en mörk, hård deckare och det tog väl ca 3 kapitel innan jag var säker på att jag verkligen ville lyssna på den. Den var iaf bra. Ska läsa/ lyssna på hennes andra två böcker också.




Började ju lyssna på Brobyggarna i min mobil m Storytel för några dagar sedan men kände inte för den boken nu när jag provade min mp3- spelare. 



Inga kommentarer: