måndag 12 maj 2014

Apropå underbar teknik. En sväng till Elgiganten

Blev det både igår o idag.

Per & Nancy var förbi här i lördags en sväng. Per försökte då hjälpa mig att koppla ihop min laptop och tv´n med en HDMI-kabel men det visade sig att min HDMI-kabel var trasig då Per provade HDMI-kabeln som satt emellan boxen o tv´n istället. Hmm, kabeln var helt ny o oanvänd..  
Jag försökte nämligen på fredagen men lyckades inte o då ringde jag till Per som försökte hjälpa mig på telefon. Därav att de kom förbi ;)

Senare på lördagen så pratade jag med Maria och hon tipsade mig om en pryttel som heter Chromecast. Lät väldigt bra så jag kollade upp den och bestämde mig för att införskaffa en sådan istället för en ny HDMI-kabel.  Men igår så fanns inte prytteln jag skulle köpa varken på Elgiganten eller på Media Markt i Länna och klockan var för mkt för att åka någon annanstans.
Idag så ringde jag innan jag åkte.


Fungerar alldeles utmärkt både i laptopen och i mobilen. Supernöjd!!

Gissa vilken serie som jag provtittade på? Kvinnofängelset såklart! hiihi


Tack mina underbara syskon!!

Inga kommentarer: