lördag 25 augusti 2012

På Loppis

I Huddinge -Sjödalsparken - har jag o Christine varit på idag. Jättekul! Jag parkerade i ett p-garage, där man fick stå m P-skiva i 3 h. När vi kom så var det en som fick böter. Så jag tittade ofta efter hur mkt klockan var, tiden har en förmåga att springa iväg... Vi drog över tiden m 2 min hihi. Bra jobbat, tycker jag :))

Jag fyndade en massa. Tex en Potta för 15 kr, en massa pocketböcker, jag lyckades "bara" köpa 2 dubbletter, en jag läst förut och en som ligger och väntar. Jag fick tag på ett par fina o sköna skinnkängor för 75 kr, hon sa 100 först vilket också stod på lappen. Jag köpte 2 tröjor till Hampus varav ena m favoriten "bilar" på (se fotot) och den andra m dinosaurier för 15 kr styck. Köpte en jättefin jacka, också till Hampus 50 kr, det var en Didrikson, ett "fint" märke. Så dyrt märke kommer han nog aldrig att få mer ifrån mig haha. Jag köpte 2st pussel som Hampus kan roa sig med när han är hos mig. Jag har inga småbarnspussel kvar, men några st för 3-4 år eller ngt sånt har jag kvar bla m Bamse på. Jag köpte två st fina stickade långtröjor/klänningar/tunikor a) 40 kr till mig. Jag köpte också en bordslampa till min datahörna 20 kr

Skrev upp mig för att ha ett TW-party också.. hihi, det var många år sen sist. Ev v 37, vi får väl se. Jag hoppas på att många vill o kan komma..

 En som hade ett bord uppställt sålde kaffe o kakor också, mkt gott kaffe, fast det inte fanns mjölk ;) Sen fanns det ju stånd med korv mm också.. men de nyttjade vi inte.

På väg ner till parken så gick vi igenom Huddinge C och ngn form av Halabalo var det, det såldes popcorn och var en massa stånd uppställda, köpte Cerat gjort på honung - så bra - har haft förr och honungsklubbor. Det fanns Hjortonsylt  som kostade 100 kr!! kilot, men köpte inte, fast det är ju väldigt gott. Plättar m hjortronsylt eller glass m ljummen hjortronsylt på. Mums!! Nu blir jag hungrig, dags att fixa lite mat.

Hampus m yoghurtmusche i "nya" tröjan m motiv ur filmen Bilar
Pussel m utstående bitar + knopp-pussel
massa bra böcker för 1 kr, 2 kr o 10 kr
En liten del av Sjödalsparken, borden står runt gångvägarna
Så fina skinnkängor, 75 kr!!! Behöver bara smörjas upp
Fullpackad vagn (Hampus var hemma m Johan)

Inga kommentarer: