tisdag 14 augusti 2012

Datahörna

har jag fixat till mig i Jennies rum, mitt blivande datarum, hobbyrum, gästrum. Kärt barn har många namn hihi. Min bärbara dator blir helt svart ibland, skärmen som lägger av, jag ska inte laga den när den tiden kommer att den inte funkar alls. Måste nu föra över/ bränna foton mm. Massa pyssel på G, tur jag har segamester :)))

Min stationära som är 2 år äldre än min bärbara ligger högst upp på en hylla i klk och har inte varit igång sedan innan flytten hit. Den stationära är gammal, fick den till midsommaren 2003 ?! Bägge datorerna är sk Hempc genom jobbet (Stockholm stad) Den stationära datorn ska fixas iordning så småningom, Per har erbjudit sig att hjälpa mig  :-) Det här är Jennies stationära, hon har inte tänkt att ta den med sig så den har jag roat mig med att uppdatera mm. Den har inte varit igång sedan mars 2011 enligt senaste anti-virusscanningen. Den är inte heller så ny, den är från 2005 men avsevärt mkt snabbare än min stationära. Huvudsaken jag har en dator som funkar.

Inga kommentarer: