söndag 25 mars 2012

Flourtantens dag..

den är inte idag, för idag är det Våffeldagen :) Se tidigare inlägg. Men flourtantens dag  finns faktiskt, trot eller ej, den är återkommande den 1/9 varje år. När jag gick i skolan så hette våran flourtant Ulla, så naturligtvis så fick hon heta DrakUlla.. hu, vad elakt men att skölja munnen med flour en gång i veckan var hemskt...men säkert gjorde det nytta. Samma Ulla hade min syster 15 år senare och hon bet henne i fingret vid ngt tandläkarbesök.. om jag inte minns helt fel ;)


Jennie är född på Internationella brottsoffersdagen, den dagen är det också Alla scouters dag.
Johan är född på FN-dagen och då är det också Världsdagen för information om utvecklingsfrågor (hade jag inte en aning om..).
På min födelsedag sån är det Ostkakans dag, näst bäst efter Våffeldagen (sen kommer fettisdagen ;))  Samma dag så är det också Internationella diabesdagen.


Länk till de olika temadagarna som finns och det är många och säkert många som inte finns med, släktforskningens dag var förra helgen men den fanns inte med på listan


Inga kommentarer: