tisdag 29 september 2015

Inte nog med att jag haft hjärtinfarkt

Så är det ju en massa annat strul som jag tycker inte borde få vara men men såklart det är så.. 


F-kassan har 30 dgrs handläggningstid och om inte arbetsgivaren anmäler att jag är sjuk så dröjer såklart utbetalning tills det är gjort och förutom det så är det annat strul.


Jag lämnade in läkarintyget i god tid men ett läkarintyg betyder inte att F-kassan godkänner att jag är sjuk fast jag hade en stor hjärtinfarkt.. hmm!! 
Så sjukt men men, byråkrati, de ville ha utförligt svar från läkaren. Jag ringde och pratade med F- kassan för jag ville ha reda på hur de resonerade då jag tyckte att det som stod var ett klart och koncist svar på frågan, men det hjälpte föga. 
Idag kom iaf kopia på vad läkaren nu skrivit till F- kassan som förtydligande till läkarintyget. 


Dessutom så var de uppgifter om min årsinkomst som jag uppgav till F-kassan som jag fick utav lönekontoret "felaktiga" för samma lönekontor uppgav andra summor till F- kassan då F- kassan begärde in uppgifter därifrån.. skillnaden var några 100 och jag hade den lägre summan.. 
PUH!!, vad trött jag blir. 


Idag kom kopia på det senaste budet om årsinkomsten från lönekontoret, vilken inte är summan som de  uppgav till mig eller den de uppgav till F-kassan för ca 2-3 veckor sedan. Denna är ytterligare några 100 än den jag fick och då 1100 kr mindre än vad de uppgav till F-kassan då. MEN jag ska ringa de i morgon och godkänna summan. Måste ju få rätsida på det här och tur att jag inte är skitdålig för då hade jag inte orkat med det här strulet som varit de senaste veckorna. 


Antar att detta drabbar de flesta som har med denna myndighet att göra. Inte OK!!


Denna och förra veckans post!! Har en hel hög nu :)





Inga kommentarer: