torsdag 1 januari 2015

Barnbarnen

Har jag idag, de skall sova över. 
Jag hann precis komma hem efter att ha varit och handlat till ma & pa och till mig själv såklart när mina små gopluppar kom, de var på strålande humör, vilket var bra eftersom jag var trött redan då ;)
De fick hjälpa mjig att packa upp det jag handlat vilket de tyckte var jättekul.

Eftersom jag hade en massa grädde så bestämde jag mig igår för att göra chokladpudding. Tänkte göra Leilas chokladpudding men glömde köpa blockchoklad när jag var och handlade i morse. 
Så letade upp ett annat recept fast på chokladmousse. 

Först rör man i chokladröran över ett vattenbad tills den tjocknat. Sedan ska den svalna, jag la ner kastrullen i kallt vatten i diskhon för att det skulle gå fort.



Chokladröran som svalnat ska blandas ihop m den vispade grädden och sedan ösas ner i formar och därefter in i kylen ca 1 h.


Hampus och Jennie tyckte chokladmoussen var supergod: Hampus åt två men Hugo åt inte ens upp sin. Jag skulle ha vispat grädde till så hade jag nog tyckt den vore mycket godare. Vi åt blodapelsin till. Mums, älskar blodapelsiner.



Sen fick de sina julklappar. De fick varsin bok, varsina piratgrejer (sabel, ögonlapp och krok) och varsin stor låda med Lego/Duplo. De var nöjda iaf ;)




 Goplupparnas julklappar.






Här är receptet på chokladmoussen. Har gjort liknande förr om åren när Jennie o Johan var små. Fast utan kaffe och har för mig att man la till en klick smör också.



Inga kommentarer: