söndag 16 februari 2014

Morgonshopping o ny matta från Jotex



Jennie hade läst en artikel häromdagen om att blommor renar luften (vilket jag redan visste) och jag har ju lyckats ta kål på de flesta blommorna hemma (t.o.m Jennies Thailandsorkideé) så jag bestämde mig för att köpa nya blommor. 
Vilket jag gjorde nu på morgonen på Willys.
Men antar att Jennie menade äkta blommor och inte dessa fejkblommor *asg* Men visst är de fina mina nya passionsblommor som jag ska ha i v-rumsfönstret. 

Sedan så bestämde jag mig för att vara klimatsmart för över ett år sedan när jag köper rengöringsmedel mm nästa gång.
Och nu så var det dags.. Det enda som jag är skeptisk till är diskmedlet då jag provat så många olika klimatsmarta sorter genom åren som varit rent ut sagt värdelösa men detta märka ska vara bra sägs det, så nu ska det testas.

Hoppas de flesta här är bra då detta märke är bättre än de flesta andra ur miljösynpunkt. Använder mestadels såpa så flera av dessa kommer räcka länge, speciellt allrenten

Schampo i detta märke köpte jag för ca 1,5 år sedan och använde som "sistaschampo". Jag använder mig av balsammetoden som innebär att jag tvättar håret med balsam och inte schampo. Till det så är detta schampo utmärkt.

Resultatet kommer så småningom. 

Mattan som syns på bilden har jag haft ca 2 veckor ungefär, skickade efter den på Jotex då det var 25% rabatt. Hade då hållit utkik ca ett halvår efter en plommonlila matta till köket. Var ju på IKEA (se inlägget här) i början på januari, var då ute efter en plommonlila matta till köket men den de hade där var inte ens fin eller plommonlila. Så strax därefter så kom Jotexrabatten. Perfekt tajmat!
 Bättre bild kommer någon annan dag då jag satt upp gardinerna som jag köpte i början på december på Rusta. Se det inlägget här. gardinen står lutad mot stolen i det inlägget :)


Inga kommentarer: