söndag 5 januari 2014

"Jag älskar den pojken"

Heter en bok jag läste igår. Den är skriven av Bosse Löthe'n.
Boken "beskriver en uppväxt präglad av alkoholism, mobbning och sexuella övergrepp men också om drömmar och om när punken kom till Stockholm".
Han är 2 år äldre än mig och bodde i Bollmora, han var med i punkgruppen Skabb. De slutade innan jag blev punkare så jag hörde de aldrig live. Men jag hörde talas om de sen men kommer inte ihåg om jag tyckte de var bra men vet att jag hört de.
Däremot så tyckte jag boken var riktigt bra och därför så sträckläste jag den igår. Kul att få en tillbaka blick på slutet av 70-talet och att läsa om de olika banden som jag också gillade såsom Ebba Grön o så liite om Noice när de stavade m s innan de blev kända för Noice var de stora idolerna.
Tyvärr så var det hemskt för de som var avvikande eller stack ut på ngt sätt på den tiden och jag led med Bosse för varje slag han fick och allt han fick utstå.
Vad gäller pedofilen J i boken hoppas jag på att han får det han förtjänar. .
Bollmora kallade vi för "Bollis" och dit åkte vi för att kolla in snygga killar året 1980 haha
Jag lånade boken från bibblan o läste i mobilen


Inga kommentarer: