torsdag 17 oktober 2013

Det är roligt

att sticka och ännu roligare när det är till en som uppskattar det.
Har precis stickat färdigt dessa torgvantar till Jennie. Jag hoppas de inte är för stora och att hon gillar mitt val av garn. Hihi, det är jag inte så säker på att hon gör..
Mönstret heter "Fetching" och det är på engelska. Hittade det på internet för många år sedan, kopierade det väsentliga och skrev ut. Modifierat de med längre muddar, fler varv både före och efter tummen för bättre passform. Har stickat flera "Fetching" förut.
Nu ska jag göra tumvantar till Jennie, det är kallt i Umeå så de kommer säkert behövas utanpå fingervantarna i vinter. De ska jag sticka i svart garn.
Jag har stickor av alla de möjliga slag och storlekar men strumpstickor nr 3.5 hade jag bara 3 st av.. Hmm. I alla fall så hade jag tur mamma hade, så lånade utav henne så slipper jag köpa.
Just nu har jag allt garn, mönster o alla UFO's i v-rummet. Ska gå igenom allt, så då borde jag hitta de två försvunna stickorna.


Inga kommentarer: