måndag 7 januari 2013

Läst

en så bra bok. Den heter " Boel och Oscar" , skriven av Josefine Sundström och handlar mestadels om vänskap/ relationer och en väldans massa som hör livet till..
Det är en sådan där bok som fångar en från första kapitelet och man helst skulle vilja ligga kvar i sängen och bara läsa och läsa tills man läst ut den. Vilket jag nästan gjorde hihi.
En helt underbar bok när jag går på känslan och jag är ju som jag är, väldigt lättrörd oavsett om det är en bok eller film eller i verkliga livet så rinner tårarna när jag blir berörd.
Men boken hade tjänat på att vara mycket tjockare och att den då gått in lite mer på djupet, för nu var det många händelser som nuddades vid som jag skulle vilja veta mycket mera om. Men allt som allt en riktigt bra bok. 4,5 i betyg från mig :)

Jag läser väldigt sällan skönlitteratur, inte för att jag inte tycker om den sortens böcker utan för att det finns så många bra deckare. Den skönlitteratur jag läser är böcker som jag blivit tipsade om. Fick tipset om "Boel och Oscar" från Bims instagram men det står om den i Bims blogg också.
Jag hade inte hört talas om Josefine Sundström och hennes böcker innan men jag är glatt överraskad så nu har jag lånat hennes första bok "vinteräpplen" till mobilen.

Rekommenderas!!

Inga kommentarer: